Blow out Traps

Posted on : augusti 30, 2017 |post in : |Kommentarer inaktiverade för Blow out Traps |

Light´s Revenge – Blow out Traps strategin
Kortleken Battles of Legend – Light´s Revenge, ger dig möjligheten att kunna planera ett flertal olika strategier. I denna strategi kommer vi att fokusera på Spell kort och vi kommer att börja med kort som verkligen har stigit flera grader på popularitet skalan bland spelare som spelar Yu-Gi-Oh Trading Card Games.
Om du letar efter ett sätta att strida mot ett kraftfullt Spell kort, är detta det kort du har letat efter. Det hörs direkt i namnet dessutom. Med sin förmåga att sakta ner Spell-fokuserade kortlekar, och samtidigt stänga ner alla Pendulum-strategier, är det Anti-Spell Fragrance kortet du ska ha, det är till och med starkare än Imperial Order i många matchups!

Anti-Spell Fragrance har aldrig blivit inblandad i en snygg och noggrann Booster Pack. Detta kort blev först lanserat som ett Promo kort med the Yu-Gi-Oh! Power of Chaos – Yugi the Destiny PC spel år 2003, alltså för 14 år sedan! Sedan dök kortet upp i Champion Pack, Turbo Packs, OTS Tournaments Packs och även i Duel Terminal. Till slut har nu kortet Anti-Spell Fragrance blivit lätt att få tag i för alla Yu-Gi-Oh! kortsamlare.
Anti-Spell Fragrance fungera fint i en Extra kortlek, och detta för många strategier, sedan har det kommit att bli ett bombsäkert kort, att skada Pendulums- och andra sorters kortlekar. Du kan även spela med kortet i din Main Deck, i de strategier som använder väldigt få Spell kort, som till exempel – Paleozoics.
Kortet kan också paras ihop med kort som fungerar mot Spell & Trap kort som ligger med baksidan upp på spelplanen, som exempelvis – Twin Twisters och Denko Sekka, för att förhindra din motståndare för att kasta deras trolldomar mot dina monster.
Denna fälla är som en mini Dimensional Fissur, förvisar alla monster till The Grave Yard, men bara under de runder som det är aktiverat. Oftast bara endast en runda av kortets effekt, räcker till att sätta stopp i en dödlig kombination, och rundan går i din favör.

Eftersom korten Dimensional Fissur och Macro Cosmos är Continuous, vanligtvis behövs det en särskild kortlek att använda dem korten. Different Dimension Ground är ett mycket lättare kort att spela med i detta fall. Även om det är en Grave Yard-fokuserad kortlek, kan Different Dimension Ground användas en runda, sedan för att hamna på The Grave Yard i nästa drag.
Tricket är att spela Different Dimension Ground i rätt ögonblick, för att svara på motståndarens kort, Precis som korten – That Grass Look Greener eller Shaddoll Fusion. Dessa kort kan vara bortkastade, och kommer att bli tvingade till att lösa så mycket som möjligt, det innebär bland annat, att du kommer också att kunna förvisa några av motståndarens kort.
Du kommer också att använda och spela Different Dimension Ground i ett förebyggande syfte, kortet måste bli skickat först till The Grave Yard, och kommer inte kunna aktivera kort förrän kostnaden har blivit betald. Kortet stänger ner Ghost Ogre & Snow Rabbit, Effect Viele med flera.

Det sista Trap kortet som vi tittar på idag är – Artifact Sanctum, och kommer från början i Primal Orgin år 2014, detta kort hjälper Artifact monster på deras väg i olika kortlekar. Perfekt kort att använda sig i sin strategi. Till exempel att en spelare har spelat Artifact Sanctum med Artifact Moralltach, Artifact Scythe och Artifact Lancea, i många strategier. Tillsammans kan de samtidigt Summon ett starkt monster och använda dess effekt för att komma ur olika variationer av situationer.
Du kan få allt detta genom att spela Artifact Sanctum på ett normalt sätt. Och då har vi inte ens kommit in på hur straffad din motståndare blir, när du förstör detta kort. Detta gör att du får förstöra ett annat kort som ligger på spelplanen.
Som du förstår, är dessa kort, ett bra alternativ till dina strategier!


Theme Designed Bymarksitbd